صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

تغذيه/ خوراکي هايي براي افزايش استقامت استخوان

کد خبر: 1711

بيتوته/ يک محقق طب اسلامي گفت: کشک، انواع کلم، پونه، مرزه، پودر سنجد، چهارمغز، کنجد با پوست به صورت خام، سبزي‌ها، ميوه‌ها، روغن زيتون، نور مستقيم آفتاب، خرما و شيره خرما از استخوان‌ها محافظت مي‌کند.
سيدعلي ابوالحبيب اظهار داشت: غذاهاي مفيد براي استخوان‌ها غذاهايي هستند که سرشار از مواد کلسيم و فسفردار باشند.

وي گفت: کشک، انواع کلم، پونه، مرزه، پودر سنجد، چهارمغز، کنجد با پوست به صورت خام، سبزي‌ها، ميوه‌ها و روغن زيتون، نور مستقيم آفتاب، خرما و شيره خرما موادي هستند که از استخوان‌ها محافظت مي‌کنند.
اين محقق طب اسلامي افزود: مصرف غذاهاي سرشار از کلسيم و فسفر بهترين خوراکي براي محافظت از استخوان‌هاست و از طرفي نرمش و ورزش روزانه نيز موجب قوي‌تر شدن و استحکام استخوان‌ها مي‌شود.

ابوالحبيب بيان داشت: مصرف چاي، انواع ترشي‌ها بدون استفاده از مصلح، مصرف بيش از حد سرکه و ماست، مصرف چاي و پنير در وعده صبحانه بدون گردو و استفاده نکردن از نور مستقيم خورشيد براي استخوان‌ها مضر است.

وي اضافه کرد: خوردن غذاهايي که براي استخوان ضرر دارد، موجب مي‌شود که غدد درون‌ريز وظيفه خود را به خوبي انجام ندهند زيرا چهار غده پاراتيروئيد که پشت غده تيروئيد در گردن قرار دارند، اگر کار خود را به خوبي انجام ندهند، اسکلت و استخوان‌بندي بدن دچار اشکال شده و موجب بروز بيماري‌هاي استخواني مي‌شود

نظرات بینندگان

ارسال نظر