صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

تناسب اندام/ با فيبر چربي هاي تان را آب کنيد

فيبرهاي موجود در مواد غذايي زمان ترانزيت روده‌اي را کاهش مي‌دهد و در نتيجه جذب کمتر شده و ميزان کالري کمتري دريافت مي‌شود. مجيد حسين قمي متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: فيبر‌ها به دليل بافت اسفنجي شکلي که دارند مثل يک تور عمل مي‌کنند و باعث مي‌شوند چربي‌هايي که همراه غذا وارد بدن مي‌شود در اين شبکه فيبري به دام بيفتد و موجب دفع چربي‌ها شود.

کد خبر: 1220

آريا/ فيبرهاي موجود در مواد غذايي زمان ترانزيت روده‌اي را کاهش مي‌دهد و در نتيجه جذب کمتر شده و ميزان کالري کمتري دريافت مي‌شود.
مجيد حسين قمي متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: فيبر‌ها به دليل بافت اسفنجي شکلي که دارند مثل يک تور عمل مي‌کنند و باعث مي‌شوند چربي‌هايي که همراه غذا وارد بدن مي‌شود در اين شبکه فيبري به دام بيفتد و موجب دفع چربي‌ها شود.
وي ادامه داد: فيبر موجود در مواد غذايي سرعت خالي شدن معده را به تاخير مي‌اندازد به همين دليل معده مدت زمان بيشتري را بعد از مصرف غذا پر مي‌ماند در نتيجه موجب مي‌شود که فرد دير‌تر احساس گرسنگي کند.

قمي با اشاره به اينکه فيبر به دفع چربي کمک مي‌کند و همچنين باعث کاهش کلسترول مي‌شود، افزود: فيبر‌ها زمان ترانزيت روده‌اي را کاهش مي‌دهد و در نتيجه جذب کمتر شده و ميزان کالري کمتري دريافت مي‌شود.
اين متخصص تغذيه اشاره کرد: فيبر‌ها از نظر تغذيه‌اي به دو گروه حلال و غيرحلال تقسيم‌بندي مي‌شوند که فيبرهاي حلال در ميوه‌ها و غيرحلال در غلات يافت مي‌شود.
وي گفت: کرفس، هويچ، جو، قارچ‌ها و سبوس غلات نيز حاوي فيبر هستند و توصيه کرد که هر فردي روزانه بايستي حدود 25 تا 30 گرم فيبر مصرف کند.
حسين قمي خاطرنشان کرد: مصرف فيبرهاي موجود در مواد غذايي ابتلا به سرطان کلون را کاهش مي‌دهد

نظرات بینندگان

ارسال نظر