صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

تغذيه/ غذاهاي تان را با کمترين مقدار روغن سرخ کنيد

کد خبر: 1139

سيمرغ/ درست است که غذاي سرخ شده چربي زيادي دارد، اما اگر به شيوه مناسب تهيه شود، اين غذا هم مي‌تواند به فهرست غذاهاي سالم راه پيدا کند. هرچند که اين نوع غذا بايد گهگاهي خورده شود.
 هنگامي که يک غذاي سرخ شده سالم وعالي را مزه مي‌کنيم، اولين چيزي که به زبان مي‌آوريم اين است: «اصلا چرب نيست!»
درست است که غذاي سرخ شده چربي زيادي دارد، اما اگر به شيوه مناسب تهيه شود، اين غذا هم مي‌تواند به فهرست غذاهاي سالم راه پيدا کند. هر چند که اين نوع غذا بايد گهگاهي خورده شود.

روغن را تميز نگه داريد
در صورت وجود ته مانده‌هاي غذا در روغن، سريع مي‌سوزد.
اين امر باعث بدرنگ و بدطعم شدن غذاي سرخ شده در آن مي‌شود، بنابراين قبل از سرخ کردن ته مانده غذا را از روغن در بياوريد.

پودر يا مايه کنتاکي بهتري تهيه کنيد
غلتاندن غذا در پودر يا مايه کنتاکي لايه تردي ايجاد مي‌کند. اما اگر از پودر يا مايه به درستي استفاده نشود باعث جذب روغن بيشتري مي‌شود. آرد در صورتي که به ميزان کافي از آن استفاده شود، روغن را جذب نخواهد کرد اما افزودن آرد زياد باعث جذب روغن خواهد شد. موادي مانند آرد ذرت و برنج جذب روغن را کاهش مي‌دهد. اگرچه خوردن نوشيدني گازدار توصيه نمي‌شود اما افزودن کمي نوشيدني‌هاي گازدار به جاي آب براي تهيه مايه کنتاکي، مانع از جذب روغن مي‌شود.

دماي مناسب روغن در طول زمان حفظ شود
در صورت حفظ دما حين پخت، غذا روغن را به خود جذب نخواهد کرد. پس از سرخ کردن، غذا را در صافي قرار دهيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر