نتایج جستجو

  • عدس را پاک مي‌کنيم و در يک قابلمه به‌همراه بلغور مي‌ريزيم. 2 ليتر آب روي آنها ريخته و روي حرارت مي‌گذاريم تا پخته شوند. در يک قابلمه کوچک کمي روغن را داغ مي‌کنيم و زرد‌چوبه را در آن تفت مي‌دهيم تا بوي خامي آن گرفته‌شود و سپس فلفل و پياز داغ را به آن اضافه مي‌کنيم و آن را داغ داغ درون آش در حال جوشيدن مي‌ريزيم. پس از اينکه آش چند جوش زد، به آن نمک اضافه مي‌کنيم.

  • ميز اردور/ سالاد لوبيا با پنير فتا و سس گوجه فرنگي؛ ساده و مقوي

  • بررسي‌ها نشان غذامي‌دهند، مصرف وعده‌ي شام بعد از ساعت هفت مي‌تواند خطري جدي براي سلامت افراد باشد، زيرا افراد در طول شب به دليل کم‌تحرکي کالري کمتري مي‌سوزانند که سبب چاقي، اضافه وزن و به تبع آن ابتلا به انواع بيماري‌ها در درازمدت در آنها مي‌شود. پزشکان اين نتايج را با بررسي بر روي داوطلبان و تحت نظر داشتن رژيم غذايي آنها و پيگيري وضعيت سلامت آنها در درازمدت بدست آورده‌اند.

  • ترخون بر طعم هاي ديگرغالب است و به راحتي مي توانيد طعم آن را تشخيص دهيد. بهتر است که برگ ترخون تازه مصرف شود، چراکه عطر ترخون خشک معمولا بسيار ضعيف است. ترخون انواع مختلفي دارد: نوع آلماني ترخون شيرين و معطر است که يادآور رازيانه و شيرين بيان است. ترخون روسي داراي برگ هاي درشت تر است و معطر نيست و طعم آن کمي تلخ است. نوع فرانسوي آن اغلب در پخت و پز استفاده مي شود.

  • خمير يوفکا : 10 ورق سوسيس : 300 گرم پياز خرد شده : يک عدد بزرگ سيب زميني : دو عدد متوسط رب گوجه فرنگي : 2 تا 3 قاشق غذاخوري کره ذوب شده : 50 گرم زردچوبه : يک دوم قاشق چايخوري پودر فلفل قرمز : يک دوم قاشق چايخوري نمک : به ميزان کافي روغن : به ميزان کافي

  • چاي سبز و چاي سياه، دو تا از انواع شناخته شده چاي هستند که بسياري از مردم معتقدند براي سلامتي مفيدند.چاي سبز و يا سياه ، هر دو از گياه مشابهي به نام Camellia Senesis آمده است. با اين حال، طعم، رنگ و تاثير آنها بر سلامت بواسطه نحوه فرآوري متفاوت آنها ممکن است تفاوت داشته باشد.