صفحه نخست >> ورزشی تعداد نظرات: 0

ورزش پيش از غذا یا پس از آن؟

ورزش پيش از غذا «تندرستي» و پس از آن عامل «بيماريست»

کد خبر: 1938

تسنيم/ در طب سنتي ورزش کردن آدابي دارد، به گفته حکيم محمد زکرياي رازي بهتر است، ورزش پيش از غذا باشد و هر فرد بر حسب نيروي خود ورزش کند و قبل از بروز خستگي و سنگيني بدن ورزش را قطع کند.
ورزش کردن قبل از غذا موجب مي‌شود که حرارت غريزي افزايش پيدا کند چنانچه اگر بعد از ورزش اشتها افزايش پيدا مي‌کند و موجب شادابي و چالاکي افراد مي‌شود.
بهتر است کسى که ورزش سنگين مى‌کند آن را آهسته آغاز کند، و يک باره ماهيچه‌ها را با ورزش سنگين روبه رو نکند. چنانچه شکم او سنگين و آويزان باشد آن را با دستمال پهن يا (شکم بند امروزي) محکم ببندد و از حرکت‌هاى دراز مدت پس از غذا خوردن پرهيز کند. به همان اندازه که ورزش پيش از غذا نگهبان تندرستى و پس از غذا آن بيمارى زا است.


خواب و فوايد آن:
بهترين زمان خوابيدن زماني است که غذا از دهانه معده عبور کرده باشد و شخص احساس سبکي کند چنين حالتي موجب مي‌شود فرد کمتر دچار نفخ و ناراحتي‌هاي گوارشي شود.
پهلو به پهلو شدن در خواب نفخ و بيماري‌هاي معده بروز مي‌دهد
براي اينکه غذا زودتر از دهانه معده عبور کند پياده روي سبک مفيد است، البته بهتر است از تقلا کردن بسيار و پهلو به پهلو شدن در خواب پرهيز کند چرا که عملکرد دستگاه گوارش را کند کرده و نفخ و بيماري‌هاي دستگاه گوارش را افزايش مي‌دهد.
بهتر است هنگام خواب از بالش بلند استفاده شود به ويژه اگر غذا از دهانه معده پايين نرفته باشد. از فوايد خواب مي‌توان به شادابي، هوشياري و افزايش اشتها اشاره کرد. همچنين هضم را بهبود مي‌بخشد.
زياده روى در خواب به ويژه کسانى که چاق هستند موجب شل شدن عضلات مي‌شود همچنين مزاج افراد را به سمنت سردي سوق مي‌دهد.
بيدارى بسيار، حرارت را در بدن افزايش مي‌دهد و لطافت پوست را از بين مي‌برد و بدن را به سمت خشکي مي‌کشاند و افراد را لاغر مي‌کند همچنين بيداري بسيار زياد سست کننده و کند کننده است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر