صفحه نخست >> فرهنگی تعداد نظرات: 0

راز موفقیت بانفوذترین و ثروتمندترین زن دنیا در قرن بیستم

کد خبر: 17705

بزرگ‌ترین کشف در تمام طول تاریخ این است که یک فرد می‌تواند تنها با تغییر نگرش خود تغییر کند. وی در ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ در می‌سی‌سی‌پی، از مادری نوجوان به دنیا آمد. مادرش ورنیتا لی ۱۸ ساله خدمتکار بود. پدرش ورنن وینفری ۲۰ ساله در ارتش خدمت می‌کرد. اپرا تا ۶ سالگی نزد مادربزرگش در روستایی در می‌سی‌سی‌پی زندگی کرد.

 

اپرا با کمک مادربزرگش توانست در کودکی خواندن و نوشتن را بیاموزد. او در ۳ سالگی انجیل و سرودهای مذهبی در کلیسا را از حفظ می‌خواند. با وجود زندگی فلاکت باری که داشت، توانست دو دوره مدرسه را جهشی طی کند و زمانی که ۱۳ سال داشت، کمک هزینه ای گرفت تا در کلاس‌های مدارس معتبر سفیدپوستان در حومه شهر شرکت کند.

 

اپرا وینفری امروز تهیه کننده، بازیگر، مجری، خیرخواه و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری‌های تلویزیونی آمریکا و جهان است. او به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه بندی شده‌است.

 

اپرا فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان دوستانه انجام داده و بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاهپوست جهان بوده‌است و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، با نفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود. وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چند جانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رییس جمهور را در این کشور به موفقیت برساند. او تا کنون در کارهای فراوانی فعالیت داشته‌است اما مهم‌ترین کار وی، برنامه تلویزیونی «اپرا» است. این برنامه بالاترین در نوع خود در تاریخ شناخته شده است که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ پخش می‌شد.

پس از 4560 شوی تلویزیونی، ملکه شوهای روزانه تلویزیونی، چندی پیش از

 

انبوهی از طرافداران پروپا قرص خود خداحافظی کرد. آخرین حضور وی در تلویزیون به همراه میهمانان غافلگیر کننده‌ای برگزار شده بود، جمعیت کثیری از افراد مشهور، از جمله تام هنکس، جیمی فاکس، ماریا شرایور، و ده‌ها نفر دیگر. درصد بازدیدکنندگان برای آخرین اجرای وی عملاً رکورد شکست، که بیش از 18 میلیون بیننده داشت. شخصیت‌های معدودی تا کنون چنین هیاهویی برای خداحافظی‌اشان داشته‌اند که ما را به فکر وا می‌داشتند. چگونه برندی مانند اپرا بسازیم؟

 

در این پست بخش رموز موفقیت در کار و سرمایه لاپلاس، برای شما چند راهنمایی کلیدی وجود دارد که می‌توانید از موفقیتهای بین‌‌المللی اپرا –با نفوذترین و ثروتمندترین زن دنیا در قرن بیستم- فراگیرید.

 

1- به سوی اطرافیانتان گام بردارید

 

همانند هر برند برتر دیگری، اپرا احساس با ارزش بودن را به اطرافیانش انتقال می‌داد. یک درس خوب این است که یک سورپرایز غیرمنتظره برای دیگران می‌تواند بیشتر مسیر را برای جذب وفاداری آنها هموار سازد.

2- ریسک پذیر باشید و برای جلب توجه، تلاش کنید!

وینفری در سال 1988 گروهی از نئو نازی‌ها را از کالیفرنیا برای حضور در برنامه‌اش دعوت کرد. اگرچه بعدها وینفری از چنین تصمیم بحث برانگیزی ابراز تأسف کرد، حرکتی که وی را به سمت کانون توجه همگان سوق داد و به ببینندگانش نشان داد که وی از ریسک کردن واهمه‌ای ندارد.

 

3- داستان شخصی خود را بیان کنید

برخی از افراد، خود را در پس پرده ابهام می پوشانند. اما وینفری برندی شفاف با مخاطبان خود بود و از به اشتراک‌گذاشتن بخش‌های از زندگی خود با هوادارانش ابایی نداشت. اگرچه همه‌ی مردم نیازی ندارند که داستان زندگی شخصی‌شان را به اشتراک قرار دهند، اما پیام این امر واضح بود: شفافیت بین شما و دیگران نوعی حس اعتماد را عرضه می‌کند.

 

4- تأثیرگذار باشید (به شخص تأثیرگذاری تبدیل شوید)

مجله تایم با کریگ کارسویت، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه نورت وسترن، در زمینه‌ی موفقیت اپرا وینفری در بازاریابی مصاحبه‌ای داشت. تأثیرگذاری اپرا تا چه حد بوده است؟ کارسویت پاسخ می‌دهد: "برای مثال، رمان آنا کارنینا 12 هفته قبل از وارد شدن به باشگاه کتابخوانان اپرا به تعداد 11648 عدد به فروش رسیده بود. اما تنها 12 هفته بعد از گنجانده شدن این کتاب در باشگاه اپرا، رمان آنا کارنینا به میزان 643122 عدد به فروش رسید- با افزایش تکان دهنده 5421 درصدی". همین یک آمار نشان‌دهنده میزان اقبال عمومی به برند اپرا وینفری است. اقبالی که ناشی از قدرت تاثیرگذاری اپرا در میان مخاطبانش است.

 

5- بدانید که چه زمانی باید کناره گیری کنید.

پس از 25 سال، اپرا در نهایت چنین نتیجه گرفت که زمان خداحافظی و تمرکز بر روی شبکه‌ی تلویزیونی‌اش OWN فرارسیده است. پیام برای مردم به اندازه کافی واضح است: از کناره‌گیری در اوج نترسید

سیمرغ

نظرات بینندگان

ارسال نظر