صفحه نخست >> سایر ویژه ها تعداد نظرات: 0

اشتباهات رايج براي رسيدن به تناسب اندام

هر چه علم پيشرفت مي کند، دانش ورزش نيز پيشرفت مي کند و به مرور تصورات اشتباهي که بر آن حاکم بوده جاي خود را به يافته هاي جديد مي دهند، اما شما چقدر از اين مسائل آگاه هستيد؟ آيا به خودتان اطمينان داريد که شما هم در تناسب اندام اشتباه نمي کنيد!؟در اين مطلب به بررسي چند مورد از اين اشتباهات که شايد فکر کنيد واقعا" کار درستي را انجام مي دهيد، مي پردازيم.

کد خبر: 5805

علم ورزش/ هر چه علم پيشرفت مي کند، دانش ورزش نيز پيشرفت مي کند و به مرور تصورات اشتباهي که بر آن حاکم بوده جاي خود را به يافته هاي جديد مي دهند، اما شما چقدر از اين مسائل آگاه هستيد؟ آيا به خودتان اطمينان داريد که شما هم در تناسب اندام اشتباه نمي کنيد!؟در اين مطلب به بررسي چند مورد از اين اشتباهات که شايد فکر کنيد واقعا" کار درستي را انجام مي دهيد، مي پردازيم.

تمرينات هوازي طولاني مدت
صرف زمان ۲۰ دقيقه تمرين با وزنه يا تمرينات اينتروال مزاياي بيشتري نسبت به يک ساعت تمرين با دستگاه هاي هوازي يا کلاس هاي آيروبيک دارد، آن هم با مربيان سخت گير! طبق نظريات دکتر مارک اسميت: در حقيقت جلسات تمريني هوازي بلند مدت به نوعي مي تواند بر عليه شما باشد! زيرا بدن در اين شرايط اساسا" تمرينات را به عنوان استرس مي بيند و استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتيزول مي شود که انرژي ذخيره شده براي فعاليت هاي سريع و انفجاري را کاهش مي دهد. نهايتا" تأخير در افزايش ترشح کورتيزول منجر به مقاوت انسولين، کاهش دانسيته استخوان، کاهش وزن خالص بدن و افزايش وزن مي گردد. 

استفاده از مکمل هاي چربي سوز در طول روز
۵ کيلو را در طي ۵ روز بسوزانيد! به تناسب اندام برسيد و بدن کيم کارداشين را بدست آوريد! حتما" شما هم مانند اين تبليغات را بارها شنيده ايد! اما واقعيت چيست؟ اثر گذاري ضعيف، عوارض و همچنين ترکيبات غير علمي اين داروها و ديگر فاکتورها بدين معني است که شما پولي را که با زحمت بدست مي آوريد، براي تهيه اين مکمل ها ي معجزه گر دور ريخته ايد! اما شما بدون اينکه هزينه اي براي اين دارو ها صرف کنيد، مي توانيد بهترين مکمل هاي چربي سوز را در منزل داشته باشيد! مطالعات نشان دادند که کافئين ميزان چربي سوزي بدن را افزايش داده و عملکرد بدن را تقويت مي کند. 
افراط در تمرين
اضافه وزن داريد، بدنتان فرم دلخواه شما را ندارد، يا مي خواهيد بهتر به نظر برسيد، چون در ماه آينده يک قرار ملاقات مهم داريد يا به مراسمي دعوت هستيد، مي خواهيد هر طور شده به تناسب اندام برسيد، پس تمام روزهاي هفته را تلاش مي کنيد تا با تمرين کردن به هدفتان برسيد. اما آيا به هدفتان مي رسيد؟ يا اينکه کار درستي را انجام مي دهيد؟

دقت کنيد؛ بيشتر ورزش کردن به معني بهتر بودن نيست. زياده روي در تمرين باعث کاهش و نزول کورتيزول مي شود.( به خاطرداشته باشيد شما به تعادل هورمون کورتيزول بيشتر از کاهش يا افزايش آن نيازمنديد.) گذشته از اين، عضلات شما نه تنها ريکاوري نمي شوند، بلکه اين کار شما باعث آسيب به عضلات مي شود. استراحت در روزها، خوابيدن کافي و اختصاص ندادن زمان تفريح خود به تمرين در باشگاه، بهترين شرط براي نفع بردن از تمريناتي است که در انجام آن زياده روي نمي کنيد.

عدم مصرف چربي
با وجود اينکه هميشه به شما هشدار داده مي شود که چربي مصرف نکنيد و در فروشگاه هاي مواد غذايي محصولات غذايي بدون چربي، کم چرب و يا مواد غذايي که از چربي گياهي تهيه شده اند، بيشتر ديده مي شوند، اما چربي در غذاي روزانه دشمن شما نيست! چربي براي جذب ويتامين هاي محلول در چربي لازم است، با اين وصف مي توانيد از آوکادو، روغن زيتون، ماهي سالمون استفاده کنيد.

استفاده از نوشيدني هاي انرژي زا
استفاده از نوشيدني هاي انرژي زا صرفا" براي جايگزين کردن مواد معدني از دست رفته بدن در طول تمرين، به دليل شکر موجود در آن ها، توصيه نمي شود. زيرا در اين صورت ضرر آن از نفعي که به دنبالش هستيد، بيشتر است. اگر مايل هستيد از نوشيدني هاي که از قبل آماده شده اند استفاده کنيد، آب نارگيل بدون شکر افزوده شده استفاده کنيد. در غير اينصورت آب بهترين و سالم ترين انتخاب است

نظرات بینندگان

ارسال نظر