صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

خوراکي هاي مغذي براي زناني که به تازگي مادر شده اند

بچه دار شدن اتفاقي است که زندگي زنان را از هر جهتي تغيير مي دهد، اما يکي از بارزترين اين تغييرات که اغلب مادران جوان را نگران مي کند افزايش وزن است. اما خبر خوب اينجاست که هر مادري اگر رژيمي درست داشته باشد مي تواند به وزن پيش از دوران بارداريش باز گردد.

کد خبر: 5991

زيست نيوز/ بچه دار شدن اتفاقي است که زندگي زنان را از هر جهتي تغيير مي دهد، اما يکي از بارزترين اين تغييرات که اغلب مادران جوان را نگران مي کند افزايش وزن است. اما خبر خوب اينجاست که هر مادري اگر رژيمي درست داشته باشد مي تواند به وزن پيش از دوران بارداريش باز گردد.
زندگي، مصرف خوراکي هايي که در عين تأمين انرژي مورد نياز بدن براي انجام کارهاي نا تمام نوزاد را فراهم مي کند موجب سوزاندن چربي هاي اضافي بدن نيز مي شود. در اين گزارش مي توانيد با 10 خوراکي مغذي براي زناني که به تازگي مادر شده اند و از چاق ماندن خودشان نگران هستند آشنا شويد.

تخم مرغ
بهتر است روز خود را با يک صبحانه دلچسب آغاز کنيد، تخم مرغ به شما کمک مي کند تا پيش از شروع فعاليت هاي روزمره خودتان مقدار قابل توجهي پروتئين دريافت کنيد. البته فراموش نکنيد زماني مي توانيد از تمامي خواص تخم مرغ بهره مند شويد که زرده آن هم به طور کامل بخوريد. نگران افزايش کلسترول خون نباشيد، زيرا پس از زايمان تغييرات اساسي در هورمن هاي رخ مي دهد که کلسترول به باز تنظيم آنها کمک شاياني مي کند.

لوبيا
بر اساس تحقيقات انجام شده بسياري از زناني که به تازگي مادر شده اند يا به کم خوني دچار هستند يا کمبود آهن دارند که مي تواند باعث خستگي و بي حالي بشود. اما لوبيا و حبوبات منابع بسيار خوبي هستند براي تأمين آهن، فيبر و پروتئين مورد نياز بدن که به صورتي آهسته و مداوم به شما انرژي مي بخشند و از گرسنگي بيش از اندازه شما در طول روز جلوگيري مي کنند.

شير و ماست
خوردن شير و ماست به مادران جوان کمک مي کند تا علاوه بر سوزاندن چربي و بازگشتن هورمون هاي بدنشان به حالتي طبيعي احساس بهتري نسبت به خودشان داشته باشند. البته بهتر است از شيرها و ماست هاي پُر چرب استفاده کنيد تا بهره بيشتري از خواص اين خوراکي هايي بي نظير ببريد. اگرچه ماست و شير پُر چرب نيازي به طعم دار شدن ندارند ولي براي اينکه فيبر بيشتري به بدن شما برسد مي توانيد آنها را همراه با توت فرنگي ميل کنيد.

سبزيجات سبز برگدار
بنا بر يافته هاي موجود کمبود فوليک اسيد در بدن با ابتلا به افسردگي ارتباط مستقيمي دارد، موضوعي که مي تواند در نهايت منجر به تخليه انرژي فرد بشود. سبزيجات برگدار مانند: کلم برکلي، کلم پيچ و اسفناج همگي سرشار از فوليک اسيد،آهن و فيبر هستند و به علت کم کالري بودن تأثيري در افزايش وزن شما ندارند.

ماهي سالمون
يک اونس ماهي سالمون حاوي 19 گرم پروتئين است، بنابراين مي تواند انتخابي عالي براي وعده ناهار شما باشد. چربي ها و پروتئين موجود در اين ماهي به شما کمک مي کند تا ضمن متعادل نگه داشتن قند خونتان احساس رضايت بيشتري داشته باشيد.

غلات سبوس دار
اگر عادت داريد از غلات بدون سبوس استفاده کنيد بهتر است روند زندگي خودتان را تغيير دهيد، زيرا غلات سبوس دار منابعي سرشار از فيبر هستند که به سير و پُر انرژي ماندن شما در روز کمک شاياني مي کنند. پيشنهاد بي نظير ما را جدي بگيريد و از غلات سبوس دار در وعده صبحانه خودتان استفاده کنيد.

روغن نارگيل
هنوز در مورد تأثير روغن نارگيل در کاهش وزن مقداري شک و شبهه وجود دارد، اما بي ترديد اين روغن به علت دارا بودن اسيدهاي چرب متوسط به سرعت مي تواند به شما انرژي ببخشد. سعي کنيد از اين به بعد روغن نارگيل را جايگزين روغن زيتون کنيد يا با اضافه کردن آن به پاي و قهوه يک نوشيدني دلپذير براي خودتان آماده کنيد.

بادام
مغز بادام يک خوراکي بسيار عالي براي فراهم کردن آهن و پروتئين بدن شماست که مي تواند از گرسنگي شما در طول روز جلوگيري کند. خوردن روزانه يک و نيم اونس بادام تأثير شگرفي در کاهش چربي هاي شکمي دارد، در واقع چربي ها و کالري هاي موجود در بادام از بي هوا غذا خوردن شما جلوگيري مي کند.

کره گياهي
کره هاي گياهي حاوي مقادير قابل توجهي اسيد لينولئيک کنژوگه هستند، اسيدهايي که سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهند. علاوه بر اين به علت بالا بودن ميزان امگا 3 در اين خوراکي پس از مصرف آن احساس رضايت و شادابي بيشتري خواهيد داشت.

آب
حتي زماني که چندان احساس خشکي در بدن و تشنگي نمي کنيد نوشيدن مقداري آب در انرژي بخشيدن به شما نقش شگفت انگيزي دارد. يک نشانه خوب براي اينکه متوجه شويد آيا ميزان کافي آب در طول روز مي نوشيد رنگ ادرار شماست، کم رنگ بودن ادرار شما به معناي نياز بيشتر شما به نوشيدن آب است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر