صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

چربي‌هاي خود را با گياهان بسوزانيد

کد خبر: 5769

ساعت 24/ امروزه مصرف غذاهاي آماده، چرب، سرخ کرده و بسيار شيرين بسيار افزايش يافته است و از طرفي ديگر، افراد اکثرا فعاليت‌هاي نشسته دارند که تحرکي از خود نشان نمي‌دهند. اين عوامل باعث مي‌شوند تا بروز چاقي در دنياي امروز پيشرفت فزاينده‌اي داشته باشد. براي درمان چاقي راه‌هاي درماني زيادي وجود دارد از جمله استفاده از رژيم غذايي، ورزش، مصرف دارو، جراحي و ... . از جمله يکي از راه‌هاي درماني بسيار کارآمد استفاده از گياهان دارويي‌اي مي‌باشد که اثرات چربي‌سوزي دارند. اين گياهان اکثرا طبيعت گرمي دارند و تند هستند. مصرف مواد غذايي تند و گرم مي‌تواند متابوليسم را افزايش دهد و به افراد کمک کند تا مقدار بيشتري چربي را در مدت زمان کوتاهي بسوزانند. غذاهاي بسيار تند ميزان متابوليسم را تا ۳۰ دقيقه بعد از صرف غذا به اندازه ۲۰ درصد افزايش مي‌دهند.در اين مقاله با ما همراه باشيد تا با چند مورد از اين چربي‌سوزهاي طبيعي آشنا شويد.
خردل سرشار از سلنيوم، فيبر، پروتئين، منگنز، منيزيم، آهن و کلسيم است و در هر قاشق چاي‌خوري تنها ۳۰ کالري انرژي دارد. براي افزايش متابوليسم، خردل زرد کارآمد نيست و مصرف دانه کامل خردل پيشنهاد مي‌شود. وقتي خردل به همراه ساير ادويه‌هاي تند مانند فلفل قرمز مصرف شود به دليل دارا بودن کاپسايسين در اين نوع فلفل که خود نوعي چربي سوز است، اثر گرمازايي فلفل قرمز به خردل اضافه شده و مي‌تواند ترکيب موثرتري براي کاهش وزن باشد.


چاي سبز سرشار از ترکيبي به نام کاتچين است. کاتچين آنتي اکسيداني است که با افزايش متابوليسم و تحريک سوخته شدن چربي‌ها ارتباط دارد. در تحقيقي که در ژورنال آمريکايي تغذيه باليني چاپ شده است مشخص گرديد افرادي که ۶۹۰ ميلي‌گرم از عصاره چاي سبز را در هر روز مصرف مي‌کردند کاهش وزن بهتري به نسبت افرادي که از اين عصاره دريافت نمي‌کردند، داشتند.

براي کنترل قند خون و سطح انسولين مي‌توانيد از دارچين استفاده نماييد. دارچين از ديابت جلوگيري مي‌کند و اشتها را کنترل مي‌نمايد.
اضافه کردن سير تازه يا پودر سير به غذاها کمک مي‌کند تا متابوليسم کربوهيدرات‌ها و چربي‌ها به گونه موثرتري صورت گيرند.مطالعات بر روي حيوانات نيز نشان مي‌دهد که سير از تجمع چربي‌ها در بدن جلوگيري مي‌کند.
طي تحقيقي که در سال ۲۰۰۹ منتشر گرديد، بوييدن نعناع باعث کاهش اشتها مي‌شود. در اين مطالعه افراد براي مدت يک هفته نعناع را مي‌بوييدند. اين افراد در اين مدت کالري کمتري به نسبت گروه کنترل مصرف مي‌کردند.
يکي از علل چاقي التهاب است. تحقيقات نشان مي‌دهد که زردچوبه براي کاهش التهاب موثر مي‌باشد.
گشنيز عملکردهاي متابوليک را سرعت مي‌بخشد و در تحقيقات انجام شده روي حيوانات باعث کاهش وزن مي‌شود.
ماده موجود در فلفل سياه که طعم تندي به آن مي‌دهد پيپرين نام دارد و به بدن کمک مي‌کند تا کالري بيشتري را در طي فرآيندهاي گرمازايي بسوزاند. پيپرين باعث مي‌شود که مواد غذايي به صورت موثرتري سوزانده شوند.

ماده موجود در فلفل سياه که طعم تندي به آن مي‌دهد پيپرين نام دارد و به بدن کمک مي‌کند تا کالري بيشتري را در طي فرآيندهاي گرمازايي بسوزاند. پيپرين باعث مي‌شود که مواد غذايي به صورت موثرتري سوزانده شوند.

جعفري، گلوکز موجود در خون را کاهش مي‌دهد؛ در نتيجه اشتها را کنترل مي‌کند و فرآيند چربي‌سوزي را تسهيل مي‌نمايد.
هل گياهي است که قند خون را کنترل مي‌کند و وضعيت انسولين را بهبود مي‌بخشد و همچنين سطح LDL را کاهش مي‌دهد.
در بسياري از مطالعات صورت گرفته روي حيوانات، جينسينگ باعث لاغري شده است زيرا جذب چربي از رژيم‌هاي پرچرب را کاهش مي‌دهد.
اين ماده باعث افزايش سرعت متابوليسم مي‌شود و به بدن کمک مي‌کند تا کالري بيشتري را بسوزاند. ميخک قند خون را کنترل مي‌کند. فنول‌هاي بسيار قوي که در روغن ميخک وجود دارند، باعث تنظيم انسولين بعد از وعده غذايي مي‌شوند؛ در نتيجه اين عمل، اشتها و قند خون بعد از وعده غذايي کنترل مي‌شود.

نظرات بینندگان

ارسال نظر