صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

خوردني هاي زرد رنگ پر خاصيت

کد خبر: 5282

پارسه گرد/ سؤالي که پيش مي‌آيد اين است که آيا اين رنگ آرامش‌بخش در خوراکي‌ها در خواص سلامت آنها هم تاثيرگذار است؟
موز؛ ضداضطراب و ضدفشارخون
دفعه بعد که دچار استرس شديد و هوس خوردن يک ميوه را کرديد يا مثلا به جاي بستني، با موز گرسنگي خود را تسکين دهيد. موز علاوه بر رفع گرسنگي، مي‌تواند باعث کاهش فشارخون شود. خوردن نصف موز 500 ميلي‌گرم پتاسيم به بدن مي‌رساند.
انبه و آناناس؛ زوج انرژي‌زا
وقتي کاملا ترمز بريده‌ايد، برويد سراغ انبه و آناناس که منبع مناسبي از ويتامين‌هاي A و C و حاوي کربوهيدرات، پروتئين و چربي هستند. تاثير اين ميوه‌ها درمورد افزايش کارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده است و پزشکان توصيه مي‌کنند که بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني از اينها مصرف مي‌کنند. خاصيت آناناس و انبه درمورد سرطان سينه، ريه، روده بزرگ و پوست به اثبات رسيده است.
زردآلو؛ طلاي تابستان
زردآلوهاي تازه کالري کمي دارند اما منبع غني‌اي از فيبرهاي رژيمي، ويتامين‌ها و املاح معدني هستند. وجود آهن و ويتامين C در اين ميوه آن را انتخاب خوبي براي افراد مبتلا به کم‌خوني مي‌کند. زردآلو سرشار از فيتوکميکال‌هايي است که به پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي کمک مي‌کنند، کلسترول خون را کاهش مي‌دهند و نقش حفاظتي در برابر سرطان‌ها دارند.
عسل، فقط خوردني نيست
عسل يکي از طبيعي‌ترين داروهايي است که درمانگران طب سنتي براي درمان انواع زخم‌ها به‌ويژه انواع سوختگي از آن استفاده مي‌کنند. اين ماده طبيعي به دليل خاصيت ضدعفوني کننده‌اي که دارد بهترين تاثير در از بين بردن قارچ‌ها و باکتري‌هاي سطح پوست آسيب ديده را دارد و مي‌تواند آب‌رساني مناسبي به محل سوخته داشته باشد.
فلفل دلمه‌اي؛ براي آنکه مثل عقاب ببينيد
فلفل دلمه‌اي سرشار از ويتامين A و لوتئين است که هر دوي اينها براي ديد مناسب لازم هستند و همين ويتامين A باعث مي‌شود به بدن در مبارزه با عفونت کمک کند. اگر مي‌خواهيد قلب‌تان را با غذاي مفيدتر بيمه کنيد، فلفل دلمه‌اي را هم به سفره‌تان اضافه کنيد. فلفل دلمه‌اي منبع غني فلاونوئيدهاست که يک آنتي‌اکسيدان بسيار قوي است و مانع از شکل‌گيري راديکال‌هاي آزاد در بدن مي‌شود و ميزان التهاب در بدن را هم کاهش مي‌دهد.
ذرت؛ انرژي دور از چاقي
ذرت غني از فيبر است و علاوه بر کربوهيدرات سالم، منگنز، سلنيوم و منيزيم موردنياز بدن را تامين مي‌کند. ذرت منبع اصلي تامين انرژي انسان است و براي هماهنگ‌سازي عملکرد دستگاه گوارش بدن مفيد و ضروري بوده و از افزايش وزن هم جلوگيري مي‌کند.
ليموشيرين؛ هم قوي باشيد و هم خونسرد
مصاحبه شغلي داريد يا بايد جلوي چند نفر صحبت کنيد ولي احساس کرختي مي‌کنيد؟ يک ليوان آب ليموشيرين بخوريد. ماده جادويي اين ميوه ويتامين C و مقدار زياد اسيد سيتريک است. آنهايي که ليموشيرين و ويتامين C زياد مصرف مي‌کنند، استرس کمتري داشته و سطح کورتيزول(هورمون استرس) خون آنها سريع‌تر به حالت طبيعي برمي‌گردد. علاوه بر اين ويتامين C يک تقويت‌کننده شناخته شده سيستم ايمني است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر