صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

طرز تهیه

فلافل سالم و خوشمزه را در خانه بپزيد

کد خبر: 5281

آشپز آنلاين/ چي لازم دارم:
نخود خيس شده : 250 گرم
پياز : يک عدد بزرگ
سير : 3 حبه
رب گوجه فرنگي : يک قاشق مرباخوري
سيب زميني آب پز : يک عدد کوچک
ادويه کاري : 2 قاشق چايخوري
فلفل ، نمک و زردچوبه : به ميزان دلخواه
چطور بپزم:
1- نخود را به همراه پياز و سير چرخ کنيد (نخود چرخ شده بايد کمي زبر باشد).
2- سيب زميني رنده شده، رب گوجه و تمام مواد باقيمانده را به مايه نخود اضافه کنيد و خوب ورز دهيد.

3- قبل از سرخ کردن فلافل مقداري کمي آب اضافه کنيد تا مايه نسبتاٌ نرم تر شود با اين کار فلافل ترد خواهد شد.
4- براي فرم دادن فلافل‌ها مي‌توانيد از دستگاه‌هاي مخصوص استفاده کنيد يا اين کار را دستي انجام دهيد.
نکته‌ها :
1-هيچ وقت به مايه فلافل تخم مرغ اضافه نکنيد زيرا طعم واقعي فلافل را از بين مي برد و مانند کتلت خواهد شد .
2- براي خوشمزه تر شدن فلافل از فلفل به ميزان بيشتري استفاده شود .
3- مي‌توانيد به جاي رب گوجه از يک عدد گوجه فرنگي رنده شده استفاده کنيد.
4- براي سرخ کردن از ظرف کوچک و گود استفاده کنيد؛ براي صرفه جويي در روغن و سرعت پخت شعله را کم کنيد تا فلافل شما نيز مغز پخت شود.
طرز تهيه سس فلافل :
يک عدد سيب زميني آب پز و له شده را با مقداري رب گوجه، فلفل و نمک در آب حل کنيد و مواد را بپزيد تا مايه نسبتاٌ غليظي بدست آيد . ميزان تندي اين سس به سليقه و ذائقه شما بستگي دارد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر