صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

چگونه ميزان مصرف غذايمان را محاسبه کنيم؟

وي افزود: فردي با سوخت و ساز 900 کالري در مقايسه با کسي که ميزان آن 1400 کالري است ميزان کمتري کالري در بدن وي سوخته مي‌شود علاوه بر استعداد، کم‌تحرکي نيز در چاقي افراد مؤثر است.

کد خبر: 5255

باشگاه خبرنگاران/ مسعود کيمياگر متخصص تغذيه گفت: برخي افراد که با مصرف کم غذا نيز چاق مي‌شوند استعداد چاقي در آنها وجود دارد و اين مسئله به سوخت و ساز پايين بدن آنها بازمي‌گردد.
وي افزود: فردي با سوخت و ساز 900 کالري در مقايسه با کسي که ميزان آن 1400 کالري است ميزان کمتري کالري در بدن وي سوخته مي‌شود علاوه بر استعداد، کم‌تحرکي نيز در چاقي افراد مؤثر است.
اين متخصص تغذيه ادامه داد: برخي افرادي که عنوان مي‌کنند با مصرف کم غذا چاق مي‌شوند مصرف ماست، ميوه و شير را در رژيم غذايي روزانه خود حساب نمي‌کنند در صورتي که مصرف ماست پرچرب به دليل چربي موجود در آن به افراد توصيه نمي‌شود.
کيمياگر تصريح کرد: کم‌غذايي افراد تنها به مصرف اندک نان و برنج منحصر نمي‌شود براي حساب ميزان مصرف غذاي فرد بايد مقدار مصرف مواد غذايي را در کل رژيم غذايي وي محاسبه نمود در حالي که برخي افراد 150 گرم گوشت جايگزين مصرف برنج مي‌کنند و از مقدار کالري گوشت غفلت مي‌ورزند. بهترين روش براي رژيم گرفتن مصرف شش قاشق برنج در کنار مقداري گوشت است.
 

نظرات بینندگان

ارسال نظر