صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

بزرگترين اشتباهات دوران رژيم لاغري

يادآور شدن نکات و کمک کردن به فردي که به دنبال کاهش وزن است امري پسنديد و کمکي بزرگ است اما گاهي اوقات ما ناخواسته نکاتي را مي گوييم که خودمان از آن ها اطلاعي نداشته و در موردشان تحقيق نکرده ايم.

کد خبر: 5245

صبحانه آنلاين/ يادآور شدن نکات و کمک کردن به فردي که به دنبال کاهش وزن است امري پسنديد و کمکي بزرگ است اما گاهي اوقات ما ناخواسته نکاتي را مي گوييم که خودمان از آن ها اطلاعي نداشته و در موردشان تحقيق نکرده ايم.
در ميان نکاتي که دهان به دهان ميچرخد و مقبوليت عام دارند تعدادي از هيچ ريشه علمي برخوردار نيستند و تنها فردي که رژيم دارد را اذيت مي کند و شايد به بدن او آسيب هاي جدي نيز وارد کند. در ادامه مهمترين اين نکات که به اشتباه ميان مردم جا افتاده است را براي شما آورده ايم:

** باشکم خالي ورزش کنيد
عده اي فکر مي کنند اگر با شکم خالي به ورزش بروند بيشتر کالري سوزانده و زودتر لاغر خواهند شد اما بايد بدانيد که ورزش کردن با شکم پر يا خالي هيچوقت روي سوختن کالري تاثير نمي گذارد و تنها چيزي که ممکن است به لاغر شدن کمک کند و عظله سازي را افزايش دهد نخوردن چيز خاصي آن تنها سي دقيقه قبل از ورزش کردن است. اين باعث مي شود تا بدن شما انرژي داشته و از مصرف الکي کالري هاي مورد نياز نيز کاسته خواهد شد.

** تا جاي امکان کم غذابخوريد
يکي از بدترين و بيهوده ترين پيشنهاداتي که مي توان به يک نفر داد کمک کردن کالري هاي ورودي تا حد امکان است. اين نکته را هميشه در ذهن داشته باشيد که هيچ کسي از نخوردن لاغر نشده است بلکه از درست خوردن انسان مي تواند لاغر شود. اگر کالري هاي ورودي را تا حد امکان کاهش دهيد ديگر بدن نمي تواند خود را با شرايط حاضر وفق داده و متابوليسم را کاهش مي دهد اين باعث مي شود تا سرعت کاهش وزن به طرز چشمگيري کاهش پيدا کند.

** ميان وعده ها را حذف کنيد
اولين و بزرگترين اشتباه براي فردي که در رژيم است حذف کردن ميان وعده هاست. پزشکان هميشه توصيه مي کنند اگر به دنبال کاهش وزن اصولي هستيد بايد ميان وعده ها را سالم و پر انرژي انتخاب کنيد تا توانايي انجام کار روزانه را داشته باشيد و در عين حال خط رژيم شما نيز برهم نخورد. خوردن چند عدد آجيل خام يا يک کاسه ماست بهترين پيشنهادي است که متخصصين پيشنهاد مي کنند.

** کالري ها بايد شمرده شود
يکي از روش هاي کاهش وزن که اين روزها طرفداران بسياري دارد شمارش کالري هاي مصرفي است. در اين روش يک سقف کالري انتخاب شده و رژيم گيرنده تنها بايد تا اين سقف غذا بخورد. اين روش شايد کارآمد باشد اما کاملا اشتباه است زيرا کالري موادي که براي بدن لازم هستند نيز در اين شمارش آورده مي شوند. اگر روزانه يک سيب 50 کالري دار ميخوريد بايد بدانيد اين سيب براي بدن لازم است اما اگر همين 50 کالري در قالب يک ساندوچ وارد بدن شود مي تواند روند کاهش وزن را از بين ببرد. پس خوردن مواد مغذي و حاوي ويتامين هيچگاه در شمارش حساب نمي شوند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر