صفحه نخست >> تغذیه؛آشپزی،مواد غذایی،خواص،مضرات تعداد نظرات: 0

غذای کودک زیر یکسال چگونه باید باشد؟

افزایش مصرف روغنها و چربی‌ها، مواد قندی و نمک، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی - عروقی، فشارخون، چاقی، دیابت و برخی از انواع سرطانها را افزایش می‌دهد.

کد خبر: 71825

ایسنا:افزایش مصرف روغنها و چربی‌ها، مواد قندی و نمک، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی - عروقی، فشارخون، چاقی، دیابت و برخی از انواع سرطانها را افزایش می‌دهد.

 

برای رسیدن به تعادل وزنی و داشتن بدنی سالم همراه با احساس نشاط و جوانی می‌بایست نکاتی را همیشه در زندگی مد نظر داشت از جمله اینکه بدانیم برای پیشگیری از افزایش فشارخون، مصرف نمک را کاهش دهیم و برای استفاده روزمره نمک‌های یددار را به کار بریم.

 

به یاد داشته باشید که به غذای کودک زیر یکسال نمک اضافه نکنیم تا ذائقه او به غذاهای شور عادت نکند.

 

شایعترین علت مرگ و میر در کشور بیماریهای قلبی - عروقی است. از هر ۸۰۰ مرگ در روز ۳۰۰ مورد آن به علت بیماریهای قلبی - عروقی است.

در نتیجه برای پیشگیری از افزایش کلسترول خون، به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد از روغن‌های مایع مانند روغن‌های زیتون و آفتابگردان استفاده کنید.

 

از مصرف بی‌رویه شیرینی‌های خامه‌دار، چیپس، سس سفید، سوسیس، کالباس، همبرگر، کله پاچه، مغز، دل و قلوه که حاوی مقدار زیادی چربی هستند، اجتناب کنید.

 

برای کاهش مصرف چربیها، غذاها را به صورت کبابی، تنوری، بخارپز یا آب‌پز تهیه کنید.

 

سعی کنید حداقل ۲ بار در هفته ماهی مصرف کنید زیرا چربی مفید آن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهد.

 

به خاطر داشته باشید چاقی زمینه‌ساز ابتلای انسان به بیماریهای قلبی - عروقی، دیابت و برخی از انواع سرطانهاست.

 

طبق آمار متوسط مصرف مواد قندی در کشور ۴۰ درصد بیش از مقادیر مورد نیاز است. مصرف زیاد مواد قندی و شیرینی‌ها منجر به چاقی می‌شود.

 

به جای مصرف انواع نوشابه‌های شیرین گازدار و آب میوه‌های صنعتی از نوشیدنی‌های سالم مثل آب، دوغ، شیر و آب میوه‌ها طبیعی استفاده کنید.

 

به جای مصرف قند از توت خشک، انجیر خشک، کشمش و خرما استفاده کنید ولی در مصرف این مواد هم زیاده‌روی نکنید.

همچنین از مواد پرفیبر نظیر حبوبات و سبوس غلات که حاوی الیاف گیاهی و مواد مغذی هستند مانند نانهای سبوس دار بیشتر استفاده کنید.

نظرات بینندگان

ارسال نظر