صفحه نخست >> اجتماعی تعداد نظرات: 0

کلفت شدن رگ ها و برنامه غذایی برای آن

کلفتی رگ ها و کاهش انعطاف پذیری آن ها با پیری، روندی نرمال است. ولی در صورت استفاده روزانه ازغذاهای چرب و بی تحرکی، رگ ها بسته می شود. اسم دیگر مسدود رگ ها، تصلب شرایین است.

کد خبر: 70881

کلفتی رگ ها و کاهش انعطاف پذیری آن ها با پیری، روندی نرمال است. ولی در صورت استفاده روزانه ازغذاهای چرب و بی تحرکی، رگ ها بسته می شود. اسم دیگر مسدود رگ ها، تصلب شرایین است.

واقعیت ناخوشایند درباره این موضوع این است که در برخی موارد قبل از این که فرد متوجه شود به بیماری قلبی مبتلا شده است، احتمال انسداد ۸۵ درصد رگ ها وجود دارد.

اما با رعایت نکات ساده و ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی می توان رگ ها را سالم نگه داشت. در این زمینه اولویت باید کاهش دادن کلسترول مضر مسدودکننده رگ ها باشد. این کار را می توان با اتخاذ یک برنامه غذایی سالم تر انجام داد.

پنیر کم چرب و کم نمک انتخاب کنید.

شیر کم چرب مصرف کنید به ویژه اگر مصرف شما زیاد است.

سیب و جو دوسر بیشتری مصرف کنید. فیبر قابل حل در آن کلسترول مضر را کاهش می دهد.

سیب زمینی را کبابی یا آب پز کنید.

میزان مصرف شیرینی، بیسکویت، چیپس و… را که حاوی چربی ترانس مضر است و به رگ ها آسیب می رساند، محدود یا حذف کنید.

روغن زیتون یا دیگر روغن های گیاهی را جایگزین کره کنید.

مصرف گوشت قرمز را کاهش و میزان مصرف لوبیا و سبزی ها را افزایش دهید.

گیاه آواکادو را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. این میوه حاوی تک چربی اشباع نشده و مواد مغذی متعدد و مفید برای قلب است.

برنامه غذایی چربی مضرکلسترول مسدود شدن رگها

نظرات بینندگان

ارسال نظر