صفحه نخست >> اجتماعی تعداد نظرات: 0

موفقيت خيره‌کننده اپليکيشن «لاين» طي چند سال اخير

اپليکيشن «لاين» (LINE) که نخستين بار در کشور ژاپن به محبوبيت رسيد، در يکي دو سال گذشته موفقيت خارق العاده‌اي را در نه تنها در کل آسيا که در کل دنيا تجربه کرده است. اين برنامه مانند «واتس‌اپ» مکالمه رايگان و ارسال پيام متني از طريق اينترنت را امکان‌پذير مي‌کند.

کد خبر: 15162

ديجي کالا/ اپليکيشن «لاين» (LINE) که نخستين بار در کشور ژاپن به محبوبيت رسيد، در يکي دو سال گذشته موفقيت خارق العاده‌اي را در نه تنها در کل آسيا که در کل دنيا تجربه کرده است. اين برنامه مانند «واتس‌اپ» مکالمه رايگان و ارسال پيام متني از طريق اينترنت را امکان‌پذير مي‌کند.

اخيرا «بيزينس اينسايدر» مصاحبه اي با «جيني هان»، مدير بخش اروپا آمريکاي لاين ترتيب داده و در آن اطلاعات بسيار جالبي از محبوبيت اين برنامه در دنيا منتشر کرده است. به گفته هان آمار کلي لاين بدين شکل است:

• لاين هر روز 1.7 ميليون کاربر جديد به ليست کاربران پيشين خود اضافه مي‌کند.
• در مجموع 560 ميليون کاربر ثبت‌نام‌کرده در لاين به ثبت رسيده است.
• تنها در آمريکا 25 ميليون کاربر به ثبت رسده است.
• لاين هم اکنون در 230 کشور دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
• هر روزه 13 ميليارد پيام از طريق لاين ارسال مي‌شود.

اين‌ها رکوردهايي بسيار عالي براي اپليکيشني است که بعد از زلزله توهوکو در سال 2011 و تنها به منظور ارتباط مردم با يکديگر ساخته شده بود. امروز لاين تنها يک اپليکيشن نيست و در واقع 65 اپليکيشن متفاوت است و هان نيز لاين را "پلتفرم زندگي" معرفي مي‌کند.

براي مثال شرکت‌ها، هنرمندان و برندها مي‌توانند با پرداخت هزينه اي به لاين صاحب يک اکانت اختصاصي شوند. هان در همين‌باره مي‌گويد که ميزان درگيرشدن کاربر با پيام‌هاي ارسال شده توسط برندها در لاين بالاست و 55 درصد پيام‌هايي که ارسال مي‌شود، خوانده مي‌شود.

لاين تنها در برندها متوقف نشده است. سلبريتي ها و افراد مشهور هم براي تبليغ موسيقي خود از لاين استفاده مي‌کنند. «پاول مک‌کارتني»، خواننده‌ي مشهور پس از تنها سه روز ثبت يک اکانت 5.9 ميليون مشترک در لاين به ثبت رساند. شايد به همين دليل باشد که مک‌کارتني از محبوبيت بالايي در کشور ژاپن برخوردار است (ژاپن بزرگ‌ترين بازار لاين است). تيلور سوييفت، مارون 5 و لينکين پارک هم از جمله افرادي هستند که در لاين اکانت رسمي دارند.

هان مي‌گويد که مردم لاين را "پدرخوانده استيکر" مي‌نامند. اين اپليکيشن مدت‌ها قبل‌تر از فيس‌بوک و Path داراي تصاوير انيميشني بوده که افراد مي‌توانند به يکديگر ارسال کنند. همين حالا 45 هزار مجموعه استيکر در فروشگاه لاين موجود است. برخي از آن‌ها رايگان هستند و تعدادي نيز پولي. جالب است که مردم براي خريد آن‌ها پول زيادي هزينه مي‌کنند. ميزان درآمدهاي لاين در سه ماهه سوم سال قبل .5177 ميليون دلار بود که نسبت به سال گذشته آن 104 درصد رشد محسوب مي‌شود.

لاين پا را از استيکر و ارسال پيام فراتر گذاشته است. اين شرکت يک تيم توسعه دارد که براي پلتفرم آن اپليکيشن مي‌نويسد. به عنوان مثال سيستم پرداخت ويژه اي با نام LINE Pay راه اندازي کرده‌اند و سرويس LINE Taxi نيز به عنوان رقيب اوبر در ژاپن فعاليت مي‌کند. هان مي‌گويد که اين سيستم را به ديگر کشورها نيز خواهد کشاند. اتفاقي که با توجه به مشتري‌هاي بسيار اين اپليکيشن مي‌تواند از موفقيت خوبي در کنار اوبر برخوردار شود.

نظرات بینندگان

ارسال نظر